...motory R8 Modrouše - podsekce stavby "LEVNÉHO závodního" vozu, nekončící opravy a úpravy,
viz též detaily pro R8 maniaky , technická data , fotoalbum a RALLYE
Sání |
5.2004... jak jsem vybíral vhodné potrubí z našeho šrotiště... 25.3.05 "weber z poláka" Polmot /Weber 34DCHD-1..... je to konečně tam! 7.5.05 odzkoušeno naostro / ještě to trochu cuká... |
Výfuk |
Jak jsme dávali 5.05 origo R8 výfuk na origo potrubí ... abychom o dva měsíce později .. ... mohli psát: "Návod na výrobu příčného výfuku" / začátek v polních podmínkách.. 11.05 - dávno demontovaný motor 1100ccm z Majora jsem konečně očistil .. chystáme částečné rozebrání, potom rozhodnem co dál.. i těch 100ccm by trochu pomohlo... viz níže... |
Rekapitulace k 20.12.2005 |
Co teda vím a co jsem slyšel o "svých" motorech R8. A jak z nich vymáčknout víc HP koníků..??
A/ V našem "soutěžním" R8 Modroušovi /podle papírů typ 1130/ – mám motor typ 689-01 č.m. 374 831 - 956ccm /prům válce - hlava 8 kanál - sací potrubí ASI z R5 viz výše - karburátor Polmot /Weber 34DCHD-1 - upravene /varene vyfukove potrubi
B/ Na vymenu a na upravu mam motor vymontovaný z R8 Major ...ale/???!!/ je to model 688-02 č.m. 934 388 model 688-02 byl podle Hayness manuálu montován do R 1190 což je Renault 10 /teoreticky vyráběný od 9.1965/ podle Tučka měl 32kW a z 0 na 100 dělal za 19s/ - 1108 ccm - hlava / 5 kanál, obr.0208 - sací potrubí - podle H. jsou uváděny 2 var. komprese 7,5 a 8:1 a 46 resp. 47HP při 4600ot C/ až motor rozhodíme a zjistíme jestli za něco stojí, zkusíme vyměnit hlavu /za neidentifikovanou z našeho skladu ND/ <<!! toto srovnání průřezu sání /"8kanál vs 5kanál"/ vyvolává mé velké očekávání - určenou pro válce /podle otisku vložky 70-72? mm / takže asi 70 tj 1108 ccm! - ventil sací - cca 31, výfuk cca 26mm - výška hlavy 70,5 mm /není viditelně přebrušována.. – podle Hay. má být výška 70 - 71,86 /prý 6 variant??/ - ale především: hlava vypadá na pohled /tvar spal. prost a kanálů/ úplně stejně jako hlava z mot 688-09 /tj R8S na kterém Haynes demonstruje v manuálu servisní postupy! a R8S měl komp. poměr 9,5 a 60HP!!! S Weber 32DIR4 +vačka viz níže/ - PLÁNY: tuto hlavu ještě o cca 0,3mm snížíme a na ní nasadíme S+V potrubí viz A/ a bude-li čas – a/ odlehčíme setrvačník a necháme vyvážit b/ použijeme kliku a setrvačník z motoru 956ccm / která by měla být průměry ložisek identická, ale setrvák je lehčí /má jiné uchycení – počet šroubů p P. pravil, že to tak je u jeho R8S...
D/ Ruzné tipy, rady - porady a /mozna/ pověry?: kaller@aol.com napsal: R5 Alpine head would bolt onto the R8 block - it just wouldn't work very well with the 1108 bore/pistons. An Alliance or R5 block is the way to go, but you have to adapt the mounting. xxxx@ napsal:
The R5 won't bolt on. Your
best bet would be to find an R5 block, an R10 bell housing and clutch
(you'll have to fabricate a clutch actuator) and use one of the cross
flow ----------- p.Pivonka pravil „ R8S má vačku shodnou s R12 Break – tím mj./s weberem/ dosahuje těch 60HP“ ..... A tak jsem /teda já - ne pan P./ hledal něco o těchto /kombi/ motorech a našel jsem … motor pro R12L nebo 12TS? Mot: 810-02 nebo 810-05 ?? Vypadá to, že se ten silnější montopval i do /některých "sedanů" ...viz 12TS R.1177 810-05 1289 cmł… ale jestli je tam ta vytoužená vačka??? http://www.geocities.com/MotorCity/Show/9396/r12/ident12.htm, http://www.geocities.com/MotorCity/Show/9396/index21.htm zde http://home.versatel.nl/g.vogel/doc.html sem objevil, že je také rozdíl R1177 do r 75 a po R 75 (??) http://www.laffey.co.uk/renault/renault12.php atd.. CO VY NA TO ??????
D/ No a stále mám ve srotisti neidentifikovany motor prý by to mohl být z "první R5ky" / 1100/ ??? pak by se vysvětlil původ paroží viz A/ Je bez jakehokoli štítku, nálitku, kosoctverce i R=dacia erbu... CO VY NA TO ?????? |
|