...motory R8 Modrouše - podsekce stavby "LEVNÉHO závodního" vozu,  nekončící opravy a úpravy,

                                                                                    viz též  detaily pro R8 maniaky ,  technická data , fotoalbum a RALLYE 

Home H3VHome R8

                                                      

Sání

5.2004... jak jsem vybíral vhodné potrubí z našeho šrotiště...

solex s automat. sytičem jsme nedokázali seřídit ani pořádně utěsnit na jakési dacia parohy...

toto je údajně z R5 /možbá mám i celý motor?.. a nakonec jsme ho s malou úpravou použili na standardní výfukové

25.3.05 "weber z poláka" Polmot  /Weber 34DCHD-1..... je to konečně tam!

7.5.05 odzkoušeno naostro / ještě to trochu cuká... 

osvědčený K&N filtr z US i evropské ploché dráhy zůstávákonečně taky ruční sytič

Výfuk

Jak jsme dávali 5.05  origo R8 výfuk na origo potrubí ... abychom o dva měsíce později ..

tohle šlo všechno konečně do pryč..origo R8 výfuk od Petra..takhle krásně upevněnej / srovnej s obr. z Rallye Chříč/(stav od 5.05 do 8.05)

... mohli psát: "Návod na výrobu příčného výfuku" / začátek v polních podmínkách..

vezmi 1,5 výfuku z feldy, dvakrat rozměř a jednou rozřež..spasuj rovnou na autě.....heftnout, ale nezapálit nic okolo...  .... ..tohle jsme již nechali profikům..... díky Radkovi můžeme pískovat o 106!!! opravdu radostné...   (od 8.05)..

11.05 - dávno demontovaný motor 1100ccm z Majora  jsem konečně očistil ..

 chystáme částečné rozebrání, potom rozhodnem co dál.. i těch 100ccm by trochu pomohlo... viz níže...

Rekapitulace  k 20.12.2005

Co teda vím a co jsem slyšel o "svých" motorech R8. A jak z nich vymáčknout víc HP koníků..??

 

A/ našem "soutěžním" R8 Modroušovi /podle papírů typ 1130/ – mám  motor typ 689-01   č.m. 374 831

-         956ccm /prům válce

-         hlava  8 kanál

-         sací potrubí ASI z R5 viz výše

-         karburátor  Polmot  /Weber 34DCHD-1

-         upravene /varene vyfukove potrubi

 

B/ Na vymenu a na upravu mam motor

vymontovaný z R8 Major ...ale/???!!/ je to model 688-02  č.m. 934 388  

 model 688-02 byl podle Hayness manuálu montován do R 1190 což je Renault 10 /teoreticky vyráběný od 9.1965/ podle Tučka měl 32kW a z 0 na 100 dělal za 19s/

-         1108 ccm

-         hlava / 5 kanál, obr.0208

-         sací potrubí 

-     podle H. jsou uváděny 2 var. komprese 7,5 a 8:1   a 46 resp. 47HP při 4600ot

C/ až motor rozhodíme a zjistíme jestli za něco stojí, zkusíme  vyměnit hlavu /za neidentifikovanou z našeho skladu ND/

to by šlo ještě zvětšit ne? – čísla odlitku 518 a 9975 /?/ <<!! toto srovnání průřezu sání /"8kanál vs 5kanál"/ vyvolává mé velké očekávání

-         určenou pro válce /podle otisku vložky  70-72? mm / takže asi 70 tj 1108 ccm!

-         ventil sací - cca 31, výfuk cca 26mm

-         výška hlavy 70,5 mm /není viditelně přebrušována.. – podle Hay. má být výška 70 - 71,86 /prý 6 variant??/

-         ale především: hlava vypadá na pohled /tvar spal. prost a kanálů/ úplně stejně jako hlava z mot 688-09 /tj R8S

na kterém Haynes demonstruje v manuálu servisní postupy!  a  R8S měl komp. poměr 9,5 a 60HP!!! S Weber 32DIR4 +vačka viz níže/     

-          

PLÁNY: tuto hlavu ještě o cca 0,3mm snížíme a na ní nasadíme S+V potrubí viz A/

a bude-li čas –

a/ odlehčíme setrvačník a necháme vyvážit

b/ použijeme kliku a setrvačník z motoru 956ccm / která by měla být průměry ložisek identická, ale setrvák je lehčí /má jiné uchycení – počet  šroubů

p P. pravil, že to tak je u jeho R8S...

 

D/ Ruzné tipy, rady - porady a /mozna/ pověry?:

kaller@aol.com napsal:

R5 Alpine head would bolt onto the R8 block - it just wouldn't work very well with the 1108 bore/pistons.  An Alliance or R5 block is the way to go, but you have to adapt the mounting.

xxxx@ napsal:  

The R5 won't bolt on.  Your best bet would be to find an R5 block, an R10 bell housing and clutch   (you'll have to fabricate a clutch actuator) and use one of the cross flow 
heads, an Alpine will work.  For a fair chunk of change you can get about  130bhp out of the motor, you'll want to use some R16 internals in your  transmission otherwise it won't last a day.  They'll fit with some slight  mods. 

-----------

p.Pivonka pravil „ R8S má vačku shodnou s R12 Break – tím mj./s weberem/ dosahuje těch 60HP“

..... A tak  jsem /teda já - ne pan P./ hledal něco o těchto /kombi/ motorech a našel jsem …

motor pro R12L nebo 12TS?   Mot: 810-02 nebo 810-05 ??

Vypadá to, že se ten silnější montopval i do /některých "sedanů" ...viz    12TS R.1177  810-05 1289 cmł… ale jestli je tam ta vytoužená vačka???

http://www.geocities.com/MotorCity/Show/9396/r12/ident12.htm, http://www.geocities.com/MotorCity/Show/9396/index21.htm

zde http://home.versatel.nl/g.vogel/doc.html  sem objevil, že je také rozdíl R1177 do r 75 a po R 75 (??) http://www.laffey.co.uk/renault/renault12.php

atd..

CO VY NA TO ??????

 

D/  No a stále mám ve srotisti neidentifikovany motor

prý by to mohl být z "první R5ky" / 1100/ ??? pak by se vysvětlil původ paroží viz A/

Je bez jakehokoli štítku, nálitku, kosoctverce i R=dacia erbu...   CO VY NA TO ??????