Rekapitulace, aneb porovnání vybraných parametrů vybraných vozidel
Srovnání bude doplněno komentáři, zdroji a odkazy, zatím tedy pro pobavení a k diskusi. těším se na jakékoliv komentáře na tom.r8@seznam.cz
Původní porovnání soutěžních vozidel se svými civilními příbuznými...
Model /typ ozn. výrobce/ |
Š 110R /originál/ 718K /rok 78 |
Š RS Eve 06 |
Š 130RS /rallye MC/ 735 |
R8 /956 originál mod. 1130 |
R8 Modrouš 1130 - 2006 ? |
R8 Gordini 1255 mod. 1135 |
Výroba | 8.1970-12.1980 | 1977 / 2006 | 1975-1980 |
6.1962-x.67 /do 75jiné modely ve Šp./ |
1965 | 1965-70 |
Počet ks |
57 085 |
1 |
36 / 200 |
1 300 000 v ČSSR prodáno: 8000ks |
1 |
9580/8981ks ((+2626 ks 1108ccm)) |
Rozměry [mm] -.délka - šířka - výška/nezat. - rozvor - rozchod př. - rozchod zad. - prům.zat.[m] - svět.v.z |
4155 1620 1340 2400 1280 1250 10,2 stopa/11,0? 220/175 |
- > > > > 1400? 1400? - ? |
- 4020/MC4255 1720/MC1710 1340 2400 1410/1415 1365/1368 - MC: 185 |
3995 /3990 1490 1410/1361 2270/ 1256 1226 9,25stopa -? |
- 3885 < < < < < < < |
- 3995 1490 1380 2270 1268 1238 9,25 stopa/9,66 117 |
Hmotnost/poh. [kg] |
880 43,3:56,6z |
840? vč. rally vybavy |
720 okruh? MC: 825 vč. r. vybavy |
720/745/760 37,5:62,5z |
770 vč. rally vybavy |
1150 bez rally vybavy |
Měr.výkon[kW/kg] | 0,043/42%/ | 0,078/75%/ | 0,103/100%/ | 0,039/37%/ | 0,05/48%/ | 0,064/62%/ |
Max. rychl. [km/h] |
140 |
145? |
170-220 MC: 145 |
125/128/130 |
140?? |
180 /175 |
Zrychl 0-100km/h | ? | 10s?? | MC: 7,5s |
33/33,5s //17,6s z 0na80/ |
20s?? | ((11,2s pro 1108ccm)) |
Motor |
4 válec OHV, kapalinou chlazený, vzadu podélně za zadní nápravou uložený |
|||||
Typ | 718K | --xx-- | ? | 689-01 | 688-02 | 812 |
Vrt x zdvih [mm] | 72x68 | 75,5x72 | 75,5x72 | 65x72 | 70x72 | 74,5x72 |
Objem [cm3] | 1107 | 1289 | 1289 | 956 | 1108 | 1255 |
Výkon @rpm |
DIN37,5kW@4650 /51HP/ |
/89HP/
|
MC: 85kW/115HP@7000 až 103@8500 |
DIN30kW@5200 /41HP/42,3/ |
38kW/ 50HP SAE standard DIN32kW@4600 /43HP/-snížení,setrv, weber- |
cca74?/SAE103HP DIN65kW@6750 /88HP/ |
Krout. moment |
9kpm@3500 |
? |
13kp@4000 |
? |
10,5@5000 |
|
Komprese | 9,5 | 11,5 | 10,1 | 8,5 | 11? | 10,5 |
Hlava | 5kanál-lit /bílá zn. | 5kanál-lit/hnědá zn. | 8kanál - litina | 6 kanál - AL | 8kanál - AL | 8kanál G.- AL |
Karburátor | Jikov 32DDSR-3159 | Jikov 32 SEDR/130L | 2x Weber 45DCOE | Solex 32 |
Polmot Weber 34DCHD-1 |
Weber 40 DCOE |
Nádrž benz [l] | 32 | ? | 38/40 | 38z+26p | ||
Olej náplň [l] | 4,6 | ? | 2,5 | 3,2 | ||
Převody: I.st II.st III.st IV.st V.st st. převod |
3,8 2,12 1,41 0,96 - 4,444 /4,22od 76 |
3,8 2,12 1,41 0,96 - 4,44 |
3,083 1,91 1,41 1,16 - 4,44 |
3,7 2,27 1,52 1.03 - 4,375 |
3,61 2,37 1,7 1,3 1,03 4,125 /spec.4,571a3,77/ |
|
Pneu |
155x90-14´ 165-13 |
185x60-13 |
185-13 215/50-13 |
145x380 - 15´ |
p165x70-13 z 175x70-13 |
135x380-15´ 155-165 // 13-14soutěže? |
Řízení |
maticové 2,5 ot. volantu |
matice |
matice ? |
hřebenové |
hřebenové 3,2 ot vol |
|
Brzdy přední |
kotouč prům 252,5 tl. 8mm 2 pístky 44,5mm |
? |
kotouč prům. 261 tl.6,5 / 8/ mm 1 píst 38mm |
|||
Destičky | Ferodo DS 3000 | ? | ||||
Brzdy zadní |
buben prům. 230mm váleček 19mm |
? |
kotouč prům. 261 tl.6,5 / 8/ mm 1 píst 32mm |
potvrzené ze všech dostupných zdrojů
nejasné - odhad RRT
dle TP / ČR/
plánované-uvažované změny /motor?
ŠKODA dle Š. ZNÁMÁ NEZNÁMÁ resp R8 www.geocities.com/MotorCity/Show/9396/
ŠKODA Martyho str. www.110r.com resp. R8 dle Oldtimer 2/2001 - měření zkušebny VUMV
ŠKODA dle TEST 130RS MC resp. R8 dle J. Tučka
ŠKODA dle .......................... resp R8 dle www.mecaparts.com, test Wheels..Haynes atd
Zajímavé a podstatně spravedlivější srovnání R8 s 1000MB naleznete zde .