... projekt RS EVE - stavba naší další repliky, její úpravy a opravy
viz též fotoalbum 110R , tech. data, oblíbené fotky a RALLYE 2008 a 2006 2005
Naše
VIZE |
3.2005: Z našeho 3. eRka jménem EVELÝNA chceme postavit cosi podobné 130RS v barvách Monte Carlo.. další fotky 130RS najdete tady! Původní termín dokončení měl být leden 2007 - k 30 výročí slavného vítězství /ve třídě/ RALLY MC, ale R8 Modrouš by asi další sezónu nevydržel. Tak jsme nakonec jezdili už v r 2006................. >>> |
2.2008: EVE je pojízdná, sezonu 2006 jsme odjeli v červenobílých barvách inspirováni vozem posádky Šimek-Klíma. Sezonu 2007 jsme vypustili a v r 2008 si tu naší základovku necháme... >>> | ||
Stav při koupi 02.2005 | ||||
11.2005: |
"Takže můžem začít se stavbou... jako tuneři - nejdřív kola, spojlery, sedačky .. a jestli zbydou prachy tak motor ?? abyste si mohli autenticky vychutnat s námi naše radostoi i starosti jedeme formou deníku |
|||
Naše plasty /od Pajka/ |
...sháníme ještě.. | |||
Naše plečky sedačky MTX /zakoupeno 13.11.05 od Honzy K/ |
... tentokrát jsem to přehnal, ale Petr na nich máknul.. vymontovali jsme z naprosto neskutečnýho stroje ŠKODA 100/105, který byl vybaven přisáváním "rajského plynu?" |
Typy sedaček používaných v závodních vozech ŠKODA.. |
||
Naše kola převařáky 5,5x13´´ /zakoupeno 10.05 od Jardy/ |
. Převařené z "vývozních plecháčů", nutno použít spec. matky. Brutální rozšíření, 91 mm od dosed. plochy na vnější okraj, bez podložek, bez dl. šteftů! |
|||
Naše kola loukotě 5,5x13´´ |
4ks "typ 1 - s podložkou" s novou gumou M+S /pochybné značky, ale parádního rozměru 185x60! 44 mm od dosed. plochy na vnější okraj, nutno použít dl. štefty... |
1ks "typ 2 - bez podložky" opracovaný nikdy nepoužitý odlitek. |
||
.. první pokusy ...jak to k sobě pasuje? | ||||
31.12.05 | Do konce roku 05 jsme tedy vůbec nepokročili - časový skluz a nervozita narůstají - do plánovaného dubnového startu již jen 100dní!!!! | |||
1-2.2006 | Ale teď už to bude smršť ..nejlíp se nám dělá pod tlakem... plány se mění každým dnem, původní rozpočet je v troskách.... | |||
Motor |
.. rozhodnutí padlo 28.12. 2005 ... bude mít 90 HP.. a NEBUDE to FAVO! / jak to dopadlo najdete níže... |
|||
Převodovka Nápravy Podvozek |
.. rozšíření rozchodu použitím "M" náprav jsem se chtěl vyhnout, ale Franta mi je vnutil. Pajk zcela nad plán věnoval převodovku 4,44 /Eve měla dokonce 4,2/, Vašek konečně poslal "tvrdý péra" a od Martina jsem přivez "tvrdší" zadní tlumiče .. takže: + + + = moc fajn večer. DÍKY všem! / fotky již nepotřebují komentář... |
|||
Interiér |
P L E CH Y |
1.2006> 4.2006> | ||
V Ý B A V A |
1.2006> 4.2006> | |||
Exteriér |
P Ř E D E K |
1.2006> 4.2006> | ||
B O K Y |
1.2006>13.4.2006>21.4.2006> | |||
Z A D E K
|
1.2006> 4.2006> | |||
S P O D E K |
4.2006> << Tak takhle to NEDĚLEJTE!!! poznatek z 6.2006 | |||
|
Od rozhodnutí postavit "cosi podobného 130RS MC" bylo jasné, že maska bude 2oká s charakteristickým "RS" výřezem - viz výše. Zpočátku to mělo všechno být jen "jako", chladič měl zůstat vzadu /možná s el. vrtulí a chvíli jsem zvažoval i Lukyho futuristické řešení. Jakmile jsme se ovšem propracovali k 90HP motoru, bylo jasné, že chladič musí být plnohodnotný . Pečlivě /asi 3 měsíce/ jsme studovali na webu zveřejněná řešení Džona, Travexe, Davese i Shavela / všem díky/, ale nakonec jsme šli /skoro/ cestou Martina K. a cestou SVOU. Takže náš recept: chladič z Feldy 1,6 / bohužel mnohem dražší než 120kovej, kterej by býval byl zadarmo/ + odvzdušventilek - "T" vlastní konstrukce + trubky Š120 /z jednoho auta to taktak stačí/ + 3m hadice SEMPERIT 30x34 + asi 5 jakýchsi "L-hadic SKODA" + asi 20 pásek + to vše vedeno vnitřkem... cca 12 člověkohodin /bez upevňování chladiče, řezání masky a kapoty. Funkčnosti jsme mj. obětovali kastlík na baterku a topení / naopak rezerva a zadní sedačky mohou zůstat /teoreticky/ na svém místě. Samozřejmě to /někdy příště/ ještě opatříme průchodkami, začistíme, zaizolujeme, zakryjeme.. a taky snad připojíme na motor.. ---- doslov 20.4.06: když mi Martin K. a p. Z. říkali, že "ta díra v kapotě nebude stačit a že to neuchladí" tak jsem jim nevěřil...ale měli pravdu! tož jsem se po kontrolní projížďce večer před 1. rallye jsem se chopil flexy a rychle stvořil další potřebný kanál.. |
|||
1. etapa 3.2006 "jako, že se to někdy udělá pořádně" |
||||
Brzdy |
4.2006> tuto hezkou krabičku přivez Klement z Kostelce... .. 4.2006> a už je to tam.. |
|||
Motor /2. kapitola/ |
Komentář p. Z. /stavitele našeho MOTORU (EVE původně projet nechtěl, ale ukecali jsme ho! Možná to neřek tak úplně přesně, ale velmi v tomto duchu...neautorizováno): "ty sedačky jsou pohodlný..." " ..podvozek neni tak hroznej jak jsem čekal.." ".. tu vodu musíte předělat!" (kvůli zavzdušnění) " to vám neuchladí " (malý díry v kapotě !) "aby to nebyla škoda toho motoru.." /asi myšleno do takovýho auta / nebo na moje ježdění???/ " chtělo by to pořádný gumy (místo zimáků s 70% profilem)"
"..s tim /fakt/ chcete ZÁVODIT????" "..no.. na tom bude ještě HODNĚ PRÁCE" |
|||
Naše PNEU | ||||
..hodiny před . 1. rallye akcí to byla honička.. no - pod tlakem nám to svědčí.. | 20.4.2006> 21.4.2006>... odjezd na CHŘÍČ 2006 ... bylo to bylo krásné, 4 měsíce od začátku "stavby" nám to takhle jezdilo.. | |||
Opravy a úpravy po Chříči... |
..vše /nečekaně/ fungovalo, ale stejně jsme si přivezli seznam asi 30 bodů na 6 večerů na rampě a v garáži.. ..konečně v barvách 06/rychlý pruhy!.. Máte-li někdo jakékoli fotky a informace o osudech tohoto auta, které je volnou předlohou naší "repliky" , dejte vědět.. viz též.. http://www.czechrallyeweb.net/pages/cz/barumka/1981/barumka1981_vysledky.htm |
|||
Opravy a úpravy po Rally Hořovice |
Chcete vidět ako vyzerá Škoda ve stylu R.Alpine? nebo raději klasiku Nakonec jsme na letiště zvolili FUNKČNÍ kompromis... více viz zde.. |
|||
Opravy po "SMM" |
Neskutečná souhra špatně umístěné a upevněné lyžiny, v kombinaci s měkkým podkladem, špetkou lenosti, korunovaná trochou nešikovnosti při najíždění na vlek nás stála cca 12 hod práce + nervy a prachy... no comment.. |
|||
Opravy po Rally Pardubice | ........................................... 14.7. vyměněno /neodzkoušeno/ | |||
Opravy po |
Bohužel jsme při předcházející opravě nevyměnili i přítlačák... na RSH 06 jsme si tedy zazávodili jen v RZ 1 až 6, RZ 7 a 8 jsme se svezli bez řazení ... doplazili do cíle a za ním to kleklo definitivně=smůla a KLIKA zároveň.. Také nám opět odešel silentblok L ramene, který jsme dávali nový v červnu t.r. = smůla. |
Aktualizováno 1.2.08