Prvopočátky klubu nepochybně spadají do doby, kdy jsem
jako voják základní služby navštívil s „Medvědem“Milanem Kučíkem akci Bahna na Strašickém tankodromu.
Psal se rok1993 a akce to byla NEUVĚŘITELNÁ!!!!
Armáda se do toho v té době ještě vůbec nepletla, lidi byli vstřícní a
kamarádští no a stroje v té době nevídané!!
Seznámil jsem se tak i se spoustou fajn lidí jako byl např. Milan Dlouhý
z Plzně v té době s DODGE s 50 Brownigem!!!!!!
Udělalo to na mne obrovský dojem a tak jsem zatoužil taky po nějaké
takové technice.
Napadala mne vozidla jako Tatra 111, Gaz a podobné, které tenkrát
sehnat nebyl zas až takový problém.
Už v té době jsem o tom mluvil jak s bráchou tak s kámoši z učení a
známou Letenskou skupinou „Mauš“.
Všichni byly zvědaví (potom co jsem jim barvitě vylíčil průběh). Slovo
dalo slovo a příští ročník byla jasná volba. JEDEME NA BAHNA!
Jako diváci jsme se zůčastnili dalších dvou ročníků a jednotně
konstatovali „Něco musíme pořídit Stůj co stůj“ !!!!
Zlom byla bráchova informace “... byl jsem v Chotilsku v JZD a stoji tam ve
stodole OBROVSKÝ auto a na kapotě má Kpa – 3“.
Chotilsko 15km vzdálené, odložená "těžká technika" (tudíž za přijatelný
peníz), ideální stav!
Kpa3 mi vrtalo hlavou,ale žádná zmínka o něčem takovém v literatuře
nebyla. Táta typoval na nějakou Gimsu od US army,¨možná typ
Kpa-3.
Možná!
Najít majitele nebyl problém (údajně si auto koupil na vození dřeva z
lesa od Armády ČR). Řeč byla jasná:
"PRODÁM kluci, za 25 000,-,
příjeďte se podívat."
Paráda asi GMS za 25 000,-!!!!
Netrpělivě jsme odčítali čas do smluvené prohlídky. Předtím sice nejaké
objevy byly, ale vždy z toho sešlo (cena,doprava).
Teď to musí vyjít!
Kýžený den nadešel a v hojném počtu jsme se sešli v JZD.
Jaké bylo překvapení když se otevřela vrata stodoly!
Obrovská kola, místo nárazníku traverza a ve výšce ramen! Chladič tak
1x1,5m... to nebude GMS!
A na kapotě nápis KPA3!
Takže RUSÁK! (brácha už ruštinu neměl).
I obložený slámou vypadal jak z jiného světa! Poprvé padlo „to je
dobrý,to musíme mít“! |
Plácli jsme si a po nějaké době přepravili „miláčka“
na statek v Hněvšíně ke kamošovi „Korádovi“. Pozdvižení veliké! Něco
takového jen tak na silnici nevidíš!
Historický byl i výraz jednoho kopáče když jsme KRAZ přepravovali na
jeho první bahna.Viděl doprovodné vozidlo jak se s majáčkem vynořilo ze
zatáčky a přestal kopat se slovy „co to pojede?" Naše odpověď
„uvidíte!“ Chlapík se se zájmem zadíval na zatáčku a když se
KRAZ vynořil vydal ze sebe jen ... HÓÓÓVNÓÓÓÓ !!!
Přeprava do Strašic byla možná jen díky Fandovi Šulcovi řiditeli školy „Mauš“
na Letné, jinak ale elektrikáři z firmy FABOK který laskavě zapůjčil
přenosná provizorní čísla tzv.“Xka“. Bylo to dobré bohužel čísla se dala
půjčit tak maximálně jednou do roka a ještě s problémy!. Existovala
možnost papírového čísla kterou jsme také využili, ale bylo to z louže
pod okap: Omezená platnost, komplikace s vystavením.
Jak to vyřešit! Veteránisté jistě poradí!
Dostal jsem kontakt na Pana Národu, ten se čile zajímal jaký, že je to
veterán a když slyšel KRAZ odpověděl „tak to jsem nikdy neslyšel,
jistě unikát“ a poradil ...Zaregistrujte si klub u MV a vstupte
do AČR to je jediná možnost jak udělat z KRAZE pravého veterána!
A tak je 3.9.1999 u MV registrován KLUB HISTORICKÉ TECHNIKY K 98 a v
lednu 2000 vstupuje do AČR
Zakládající členové a lidé bez kterých by klub nikdy nevznikl:
Brácha Jaroslav Cabalka neúnavný podpůrce. Heslo „Ty jo! To je
dobrý! To musíme mít!“
„Bob“ Robert Cihelka duchovní otec všech velkých projektů!
Uve-Amper! Fanda Šulc se vším na elektriku si zatím poradil!
Dan Kaplický. Jeho podpora šla tak daleko, že za náma přijel do Strašic
z Plzně na KOLOBĚŽCE!!!
Miloš Mácha neznal slovo nejde! To kurv....musí jít! A šlo to!
Hanka Máchová „zabíječka policajtů“: Při cestě na bahna srazila
příslušníka dveřmi do škarpy. Jak rázně vystoupila na obranu „Žluťáka“.
Michal Šťastný „Fidži Michal místní chlapec“ dobrá duše co nás nikdy
nenechal ve štychu!
Zdenda „navigátor“ a jeho okřídlené před kopcem „ a teď jí dej nažrat
!!!“
Hynek Mareš a Mirka Kulhanová „spojař“ a jeho milá řidička doprovodných
vozidel.
Michal Havránek pomohl s přepravou.
Tomáš Klojda a Jarda Veselý(bez jeho spacáku bych zmrznul! :-)
No a v neposlední řadě skupina dobrovolných hasičů z Tuchlovic vedených
legendarním „strýčkem Frenkiim“ Pepou Cveklem. Díky Pepo!
Na závěr musím zmínit i rodiče a Dášu kteří nás podporovali jak
logisticky tak dobrou radou!
No a já!“Márty“ Martin Cabalka. Já je do toho všechny uvrtal! Chudáky!
|